söndag 22 april 2018

Orientering, nytt champ & m&g

Vad tycker ni om orienteringen i Hollow Woods? Själv har jag precis testat de men vet ej riktigt vad jag ska tycka. Det är en ny form av tävling vilket gör det mer spännande och roligt men jag förstår inte hur det räknar in tiderna till tävlingens sluttabbel. Det räknar in tiden som det tog för ryttaren att hitta de tre kontrollerna och sedan tillbaka till starten igen. Spelar det då ingen roll beroende på vart kontrollerna ligger? Det är ju olika för olika omgånger, alltså kontrollen är inte den samma för alla samma dag som man kör. Jag och Queen testade på orienteringen och själv tyckte jag att det inte riktigt var min grej, det kändes inte så roligt och kontrollerna var på konstiga ställen där det varken är säkert för mig eller för Queen att rida på. Borde man inte tänka på säkerheten?



Jag och några av mina vänner som spelar SSO har kommit på iden om ett enda stort champ genom hela Jorvik, det skulle vara riktigt kul då man måste nå en viss level för att komma in i alla ställen i Jorvik och då är det flera som har spelat längre som är med i det champet. Inget illa menat till nyare spelare. Det är bara en ide som jag och mina vänner kommit på. Kanske startar i Jarlaheim och slutar i Firgrove eller Mistfall? Eller startar i Moorland, fortsätter till Fortpinta, ut på sydhoven och till Epona osv... Vem vet? Kanske sos suppot vill lyssna på våra önskningar? Kanske et redan har något planerat? Vi vet aldrig med våran fina support och team. Det skulle vara en väldigt kul ide i alla fall! Eller hur? :)



Ni får ha en underbar vecka och glöm inte at jag är inne varje dag och på onsdag är det meet and greet på AirStar surren kl 7 i Moorlandsstallet! Ha ett bra humor mot varandra och sprid mindre ilska och mer glädje så blir spelupplevelsen mycket roligare för oss alla! Ses på onsdag ;)
//DD!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar