onsdag 28 mars 2018

Dun dun duuuuun!

Hola Amigos ! (Jag kan inte spanska...)

Hej allihopa! Shit vad konstigt det känns att skriva här igen. Senast var i oktober 2016... (?!?!?!).  Jag trodde jag aldrig mer skulle logga in på SSO men sen räknade jag inte med att bli sjuk och rastlös. Så jag loggade in igen och ville genast testa att vara StarRider igen. Så "catching" och nu e jag StarRider i en månad. Shit vad annorlunda det känns! Har spelat i snart ett dygn och det är mycket nytt som hänt på 1 och 1/2 år och jag försöker komma ikapp så gott det går! Senaste dygnet har jag levlat, köpt en ny häst ( 0.0 ), gjort nya uppdrag och kommit in i Mistfall och det är detta jag tänkte skriva lite om ifrån ett perspektiv från en tjej som inte spelat SSO på 1 och 1/2 år ungefär.

Så först och främst... Mistfall... wtf?! Ahap det finns ett nytt ställe på kartan att besöka? En väldigt grön skog med mycket eldflugor och tydligen en källa med fint vatten? Så mycket mer vet jag inte då jag nyss har kommit in i de "nya" området. Jag är inte häller den som läser så noga vad all säger så jag förstod inte på väldigt länge att Raina har nedsatt syn så jag trodde hon bara var väldigt borta hela tiden och inte hängde med. Visste inte att mormor Rose sålde crack... :D





Så jag tog med mig starke Bravehunter (ja det är inspirerat namn från filmen Brave av Disney då den här hästen e väldigt lik den i filmen haha) och vi kollade oss omkring i Mistfall, som jag har förstått det så kan jag ännu inte nå in i hela Mistfall utan ännu mestadels bara vara i området kring Dundull.

Efter att man har varit borta från SSO i 1 och 1/2 år (tjatigt eller hur?) så har man ändå lite pengar, ibland får man extra i spelet osv ni kan det och förstår vad jag menar. Så jag hade råd att köpa en ny häst till familjen och blev kär. en Hannoverana från just Dundull. Hans namn blev Phantomrider efter en väldigt bra låt från ett väldigt bra band. Låten heter just Phantomrider och bandet heter TokioHotel. Så det blev en ny pojke till familjen som jag just nu levrar för fullt :)




Här är fina Phantomrider



Jag älskar hur snabbt det går nu för tiden att levla. Jag köpte honom igår och är redan i level 7 och inte ens klar med min tävlingsrunda ännu ?! Hur sjukt! 0.0

Jag kommer nu försöka att vara aktiv på SSO i en månad framåt och jag hoppas att nia vill hänga med i mina äventyr framöver ett tag! Skulle vara riktigt kul att veta mer hur det går för er och hur mycket ni spelar nu för tiden och om ni vill träffas kanske ;)

//DD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar